13 Kasım 2010 Cumartesi

Bedri Baykam'dan yanıt..

10 Kasım 2010 CNN Türk, Tarafsız Bölge Ahmet Hakan'da, Bedri Baykam'ın Atatürk'ü Taraf Gazetesi yazarlarına karşı savunduğu tartışma programında Radikal Gazetesi yazarı Hakkı Devrim'in "CNN Türk'te "evlere şenlik" bir Atatürk tartışması" adlı 12 Kasım 2010 yazılı makalesi hakkında Bedri Baykam'dan Hakkı Devrim'in (hakki.devrim@radikal.com.tr) mailine yolladığı yanıt aşağıdadır.

Sayın Hakkı Devrim,

Artık gelenekselleşmiş bir şekilde bana olan çağ dışı ve yıllardır sürdürdüğünüz sapkın takıntınızla Radikal'de aleyhime karalamalarla dolu yazınızı esef ile okudum. Hiçbir somut gerekçe ve örnek vermeden, utanmadan kendi seviyenizi yerlerde süründürerek bana "her şeye maydanoz ressam Bedri Bey biraderimiz" "sokak hatibi" deme küstahlığında bulunabiliyorsunuz. Çünkü herhalde sizin için yaşlı olmanız, gerektiği kadar koruyucu bir kalkan ve yorgun aklınıza uyarak ağzınıza gelen her patavatsızlığı ve terbiyesizliği işinize geldiği gibi gazete köşenizden kusabileceğinizi sanıyorsunuz. Sizi benimle böyle konuşmaktan men ederim ve haddinizi bildirmek temsil ettiğim kurumların ve sıfatlarımın kaçınılmaz bir gereğidir. Sizin Türkiye'nin en büyük Sanatçı Derneği'nin Başkanı olan Uluslararası bir sanatçıya, 33 yıldır binlerce makale ve 23 kitap yazmış bir yazara, Türkiye'nin en büyük sol oluşumu Cumhuriyet Halk Partisinde (CHP) Parti Meclisi Üyeliği yapmış, Genel Başkan adayı olmuş bir eylemci aydına bu seviyesizlikte hitap etme hakkınız yoktur. Bana yapacağınız bir eleştiri varsa müzevirciliğinizle kitaplarımda mantık hatası, bilgi hatası, çelişki veya başka "fauller" arayın, kötü ruhunuzu o şekilde tatmin edin. Anlamsız, zavallı, seviyesiz sataşmalarla tatmin olmaya çalışmayın. Entellektüel bir düzey üstüne imajını kurmak isteyen bir gazeteye hiç yakışmıyorsunuz. Yurdun her yerinde Atatürkçü aydınların her an her gün nasıl bana teşekkür ettiklerini ve yobazlara karşı yıllardır verdiğim mücadeleye karşı nasıl sevgi ve şükran dolu sözlerle beni desteklediklerini dar vizyonunuz tabii ki algılayamaz. Sizin kendi gündeminizde yalnız 10 yıldır sürdürdüğünüz köşe yazarlığınızda ilgilendiğiniz magazinel konular çerçevesinde tabii ki bu konularla hiçbir ilişkiniz olmaması gayet normal; çünkü siz Atatürkçülüğü en büyük tehlikelere karşın savunmak yerine, dedikodu yazarlığı ve televizyon komedi programı muhtarlığı yapmayı tercih etmiş bir insansınız. Ne benim ne aydın Türkiye'nin, ne Atatürkçülüğün önünde daha fazla gölge etmeyin ve tekrar ediyorum haddinizi bilin.
Gazetenize ve Türk basınına yakışmıyorsunuz... İstifa etmeniz yerinde olur!

Bedri Baykam

4 yorum:

  1. Sayın Bedri Baykam,
    Takip edilmeye değer bir isim olmadığı için Hakkı Devrim'in yazılarına uzun süredir denk gelmiyordum. İyi de oluyordu; ancak sizin yazınızı okuyunca dönüp ne yazdığını okuyayım dedim. Yazdıkları, seviyesiz üslubu, sanki bir kıraathanede konuşur gibi yarattığı tartışma havası beni hiç şaşırtmadı. Daha önce de Türk edebiyatının en değerli isimlerinden biri olan Sayın Pınar Kür'e çok seviyesiz ithamlarda bulunmuştu. Size yönelttiği seviyesiz üslubundan ne kertede aşağılarda kaldığını, Halid Ziya'yla Hüseyin Rahmi'yi bir tutacak kadar (üstelik kendisini edebiyat konusuna da hakim zannediyor) cahil olduğunu tekrar tekrar göstermekten başka yazdıkları hiçbir işe yaramıyor. Keşke önerinizi dikkate alsa...

    Saygılar,
    Baran BARIŞ

    YanıtlaSil
  2. Tuhaf şey; sırf egosu ve gazete tirajı uğruna aynı görüşü benimsemekte güçlük çekmeyecek bir insanın, -Hakkı DEVRİM- üstelik saygı duyulan bir gazetede böyle ucuz polemikler yaratma çabası. Henüz on yedi yaşımdayım ve gerçekten korkuyorum. Bir şeyler yapmaya çalışan insanlar çok az, ama her çevreden sizleri karalamaya uğraşan insanların sayısı beni çok korkutuyor.
    Elif BULUT

    YanıtlaSil
  3. Hakkı Devrime uslup dersi veririken kendi yazınızı acaba bir kez dönüp okudunuzmu?

    YanıtlaSil
  4. Benim kaantimce ki o programıda izledim; aslında sizin istifaya davet etmeniz yanlış olan. Haklısınız türkiyenin en büyük sol oluşumunda parti meclisinde ve daha başka görevlerde bulundunuz lakin işte bu görevlerin sorumluluğu için bu tip bir istifa çağrısı yanlıştır. Bu güne kadar yeterince gazeteciye istifa çağrısı olmuştur. Bir de siz yapmayın. Unutmayın eleştiri sınırlarında toplumu şiddete sevk edecek yada hedef gösterme olmadıkça hakaret bile içerebilir. Ki burda istifatya çağırcak raddede bir hakaret de göremiyorum lütfen partimizin basın özgürlüğü içim mücadele verirken öfkenize yenilip bunu yapmayın

    YanıtlaSil